10 milioane de romani nu mai au dreptul sa se planga de situatia din tara. Pentru ca n-au votat sa schimbe situatia din motive total irelevante. Scuze de genul „Nici ceilalti nu-s mai buni”, „Am altceva mai bun de facut” sau „Nu il vreau pe Crin Antonescu presedinte” sunt penibile. Ne meritam soarta.
Cei care n-au fost la vot nu au nici o scuza, nu merita sa se mai planga de nimic. Printre ei probabil sunt o parte si care il vroiau pe Basescu, sau poate nu, ca putem face doar presupuneri, dar si ei trebuiau sa voteze ceva. Acum mai sus mentionatul nu poate decat sa se bucure de o victorie inexistenta.
Alex
iulie 30, 2012 — 16:51
cred ca esti dezinformat. romanii sunt prea nepregatiti, fara viziune ca sa inteleaga efectele macroeconomice ale deciziilor ‘fortate’ de catre usl.
1. de ce judeci lumea care nu a participat la un referendum ‘legal’ care are in spate o mascarada fals regizata.
2. in urma cu doua saptamani urma sa finanteze o firma din germania o sectie de productie in Romania. ce zici de faptul ca au renuntat datorita acestori pacalici care au sfidat modelele democratice, si au ascuns toata mizeria sub un pres ce se numeste ‘referendum’
exista mici anomalii, udrea ,videanu (si alti beneficiari de pe urma contractelor pdl), de asemenea si USL-ul are anomaliile lui, demisia lui Voiculescu chiar inainte de a ii incepe cercetarea penala, cu publicare in aceeasi zi in monitorul oficial, ca daca astepta pana in data de 15 cand se publica in mod normal acum era arestat. insa nu acestea sunt neaparat importante. insa la nivel macroeconomic e mult mai grav. sper sa ai salar in LEI. si sper sa stii sa faci un calcul simplu sa iti dai seama ca ai pierdut cel putin 10% din valoare salariului prin manevra USL de a devaloriza leul. succes la calcule.
Darius
iulie 30, 2012 — 16:55
Eu vorbesc de ne-participarea la vot. Nu de preferintele de vot.
Raul, daca e, era deja facut. Referendumul a avut loc oricum si romanii n-au participat. Sa zica Da, sau Nu, nu conteaza asta, dar sa zica ceva.
Daca stai acasa nu o sa se rezolve nimic.
Alex
iulie 30, 2012 — 16:58
aaa….te-ai pierdut undeva pe drum, ceva nu ai inteles. sa fi participat, romanii nu ar fi facut altceva decat sa subscrie la marsavia USL.
asd
iulie 30, 2012 — 17:06
Pentru ce sa particip la un referendum asa zis „democratic”? De ce sa fac asta cand eu mi-am exprimat optiunea in 2009 si nu mi-am schimbat-o intre t imp? Pentru ca 200 si ceva de oameni au avut chef sa il organizeze? Cei care nu au fost la vot, majoritatea au facut-o pentru ca nu au dorit sa aiba de-a face cu aceasta mizerie politica… aceasta lovitura de stat „legala”. Cel mai probabil aceastia nu se plang de soarta lor, iar cei care se plang, da… isi merita soarta. Dar nu generaliza intr-o singura categoria persoanele care nu au fost la vot.
MD
august 1, 2012 — 03:43
Dada, bravo! Ai raspuns corect la prostiile scrise de Darius!
MD
august 1, 2012 — 03:42
Corect. Daca nu ne cunoastem mi-ar place sa stau la o discutie de oameni constienti cu tine!
Fedo
iulie 31, 2012 — 21:33
In primul rand, asta nu a fost un referendum, a fost un sondaj de opinie foarte scump.
In al doilea rand, neprezentarea la vot reprezinta o metoda de a-ti exprima opinia politica, de aceea ti se prezinta, inclusiv in parlament, posibilitatea de a te abtine de la vot.
In al treilea rand, de ce sa particip la vot cand alaturi de mine voteaza si mortii sau persoane care nu exista? Toata lumea stie ca se fraudeaza; la ce scara, aia nu se poate determina exact. Dar stiu ca in momentul in care se incearca fraudarea unui scrutin, indiferent de amploare, cineva se pisa pe opinia mea.
Eu nu emit opinii ca sa se pise cineva pe ele, contra cost.
Intodeauna ne-am meritat soarta, dar nu din cauza ca nu am votat, ci din cauza ca am votat intodeauna raul cel mai mic, doar de dragul de a vota.
Daca continuam sa mentinem iluzia asta de democratie nu facem decat sa ii legitimam pe toti ingratii ne scuipa in cap din turnurile pe care si le-au construit pe banii nostri.
Toate cele bune.
Darius
iulie 31, 2012 — 23:51
Adevarat, referendumul a insemnat bani aruncati dar fie ca tu ai votat fie ca nu banii tot dati au fost.
Asa ca, daca tot s-au stricat bani nationali pentru interese personale ar trebui sa votam, nu?
Fedo
august 1, 2012 — 15:30
Imi pare rau ca trebuie sa iti spun asta, dar esti cam obtuz.
Daca statul foloseste fonduri publice pentru a-si face de cap, nu inseamna ca eu si altii ca mine trebuie sa fim de acord cu asta.
Daca Catedrala Mantuirii Neamului este finantata partial din bugetul de stat, inseamna ca trebuie sa devina toti contribuabilii credinciosi ortodocsi?
Daca guvernul USL organizeaza un referendum pentru a-l demite pe presedintele care a fost ales prin vot majoritar la ultimul scrutin, inseamna ca trebuie sa fac parte din schema lor?
Prezenta la vot este un lucru firesc intr-un stat democratic, problema este ca in Romania democratia este doar o umbrela dupa care se ascund numeroase perversitati.
Nu exista nicaieri o democratie perfecta, sau mai bine spus, nu se doreste existenta unei astfel de democratii, dar in Romania sfidarea democratiei este la un nivel comparabil cu tarile africane unde se schimba regimul de 2 ori pe an, unde fiecare factiune care lupta pentru putere are cate un nume nobil de genul „Frontul national de eliberare” sau „Armata de eliberare a poporului.”
In Africa, „democratia” se impune cu arma, fara nici o regula, dupa legea pumnului. Singura diferenta dintre Romania si tarile Africane este ca la noi exista reguli (constitutia), reguli care pot fi ocolite de oameni care detin o influenta suficient de mare.
Sa particip la vot in circumstantele unui scrutin de asa natura, organizat intr-un astel de sistem cum este Romania, ar insemna sa legitimez terfelirea democratiei. Asta este un viol pe care noi, minoritatea care intelegem conceptul de democratie, nu il putem opri. Cu siguranta nu vom participa la el in mod voluntar.
Stiu ca iti place sa ai ultimul cuvant, dar eu iti spun sincer ca nu am comentat pe blogul tau ca sa facem un concurs de „care o are mai mare.”
Verifica-ti premisele si vei constata ca multe din afirmatiile tale din articol si din commenturile pe care le-ai adaugat sunt eronate.
Numai bine.
Darius
august 1, 2012 — 15:46
Aici e vorba de pareri, idei si, poate, argumente.
Daca nu-s de acord cu tine si tu spui ca-s obtuz ai o problema. 🙂 Dar nu conteaza asta, ca nu ma supara.
Vreau doar sa te intreb ceva, ca sa stiu daca gresesc sau nu, si raspunde-mi sincer: la cate dintre alegeri ai participat? Nu vorbim de referendum, vorbim de cele facute la vremea lor.
MD
august 1, 2012 — 03:45
Nu! Nu ar trebui sa votam datorita legii care spune ca referendumul este valid doar in cazul in care este atinsa limita de 50%+1 din numarul total de votanti!
Fedo
august 1, 2012 — 17:40
Eu nu te-am acuzat ca esti obtuz pentru ca ai fost in dezacord cu opiniile mele, eu te-am acuzat ca esti obtuz pentru ca argumentul tau cu „daca tot s-au cheltuit banii…” este stupid.
Ti-am plasat acolo 3 propozitii care incepeau cu „daca” prin care imi sustin parerea.
Am participat la toate alegerile organizate la timpul lor si probabil am sa particip si pe viitor.
Cred ca ti-am spus la un moment dat de ce ma duc la vot: din respect pentru cei care au murit pentru ca noi sa avem dreptul de a vota.
Iti spun si pe scurt de ce nu am participat la referendum: pentru ca acest referendum organizat pe artificii politice este un afront adus democratiei.
Daca participam la o astfel de mascarada gandindu-ma ca o fac din respect pentru cei care au murit in ’89 as fi fost naiv.
Simpla mea prezenta la vot ar fi avantajat una din partile implicate.Mi-as fi compromis neutralitatea pe care am mentinut-o pana acum si as fi comis si un act de ipocrizie, imputernicind o uniune politica in care este inclus acelasi partid care de 23 de ani scuipa fara jena pe crucile martirilor revolutiei.
Ce crezi, ca toate pancartele alea cu „Hai la vot” au fost platite de vreun ONG care vrea sa protejeze democratia?
Prezenta de 50%+1 a fost obiectivul USL. Nu mi-as fi dorit sa fiu acel +1, stiind ca +1 le-a fost suficient si nazistilor pentru a prelua puterea.
Inteleg logica dupa care ai scris articolul. Tu crezi ca este foarte important ca indiferent de optiuni, sa iti exerciti dreptul la vot. In mod normal, as fi fost de acord cu tine. Dar in circumstantele de fata nu pot fi.