Se da o ipoteza simpla. Doua persoane, rude, vor sa depuna aceeasi suma de bani intr-un depozit la Bancpost. Cred ca amandoua sunt cliente Bancpost dinainte de acest eveniment. Prima persoana sigur e. O persoana merge la o agentie si o alta la sucursala. Cele doua persoane primesc oferte diferite. 

Prima persoana primeste o dobanda de 7.5% iar a doua primeste o dobanda de 8%, ambele pentru un depozit pe 6 luni. Dupa ce trec cele sase luni ambele persoane isi redepun banii intr-un depozit nou. Prima persoana a primit o dobanda de 7% iar a doua de 7.5%. Prima persoana se infurie si intreaba de ce, avand in vedere ca e client Bancpost de ceva vreme. Angajata Bancpost bajbaie un raspuns. In cele din urma primeste tot 7.5% ca si a doua persoana.

In concluzie, trebuie tu, ca si client, sa stii care e oferta si sa-ti ceri drepturile? Nu angajatul bancii trebuie sa-ti ofere ce e mai bun? Trebuie sa-l tragi de limba? Se pare ca asa functioneaza.