Sunt mai bine de doua saptamani de cand am comandat mobila pentru dormitor de la Ikea, pentru a o inlocui pe cea veche. Maine se fac doua saptamani de cand stau cu hainele din dulap prin casa, ca mobila de la Ikea nu e la mine. 

Nu e prima data cand comand de la Ikea online, am mai facut-o de doua ori, dar de fiecare data am luat maruntisuri si n-au fost probleme majore, sau peste care sa nu pot trece. Totusi, prima data cand am comandat, impreuna cu un prieten, o mare parte din mobila lui a venit julita, mai mult sau mai putin, dar de atunci au trecut vreo 4 ani. In plus, nu se mai livreaza in Timisoara cu Cargus, ci cu Fan Curier. M-am gandit ca lucrurile s-au schimbat in bine. Naivul de mine…

Totusi, am tot auzit de tot felul de probleme cu produsele livrate de ei prin curier, atat de la prieteni cat si de la cunostinte, dar am zis ca merita incercarea pentru ca, trebuie sa recunoastem, au mobila faina. Asa ca am comandat.

Pe scurt, sper eu, ca n-are rost sa va obosesc cu o gramada de detalii inutile, va fac o lista a desfasurarii evenimentelor

  • 18.01.2017 – miercuri – dau comanda
  • 23.01.2017 – luni – ajunge comanda, seara constat ca o parte din dulap si o parte din birou sunt sparte, deschid sesizare
  • 24.01.2017 – marti – Fan Courier vine sa ridice coletele pentru mobila cu probleme
  • 26.01.2017- joi – coletele erau deja ajunse la Ikea si s-a facut avizul pentru a-mi fi trimise noile produse
  • 28.01.2017 – sambata dimineata – sunt trimise produsele, primesc doua AWB-uri de Fan Curier, unul apare in sistem ca fiind preluat de la Ikea, unul nu apare deloc
  • 30.01.2017 – luni – nu stie nimeni nimic de colete, desi cel care apare in sistem ca fiind preluat (daca-l verific eu pe site la Fan) ar fi in Timisoara, celalalt tot nu apare in sistem. Ikea ma roaga sa mai astept 1-2 zile si ma suna ei.
  • 01.02.2017 – miercuri – aceeasi situatie, sun eu, pentru ca nu m-a sunat nimeni. Nu se stie nimic
  • 03.02.2017 – vineri – aceeasi situatie, sun eu si la Fan si la Ikea, ca nu m-a sunat nimeni. Tot nu se stie nimic, promit celor de la Ikea ca fac sesizare la ANPC in aceeasi zi daca nu ma suna nimeni. Mi se promite ca voi fi sunat de cineva competent. Am facut sesizare. Da, ati ghicit, nu m-a sunat nimeni.
  • 05.02.2017 – duminica – ma suna cineva de la Ikea cu mii de scuze. Le spun ca sunt complet dezamagit, ca am facut sesizare la ANPC. Ma roaga sa o retrag si imi spune ca maine (luni) sigur se rezolva, ori se livreaza pachetele din Timisoara ori imi trimit altele. Le spun ca poate retrag sesizarea, dar daca nu mai stau inca o saptamana fara mobila.
  • 06.02.2017 – luni – nu m-a sunat nimeni, situatia e aceeasi.
  • 07.02.2017 – marti – fix la doua saptamani dupa ce am trimis mobila sparta au venit pachetele inlocuitoare. Cutiile aratau foarte rau, erau ude si rupte. Biroul a fost intact, m-am mirat, iar dulapul are doua colturi busite putin, dar trec peste ca nu mai am rabdare sa mai astep 2 saptamani pentru asta. Inca nu m-a sunat nimeni sa-mi zica nimic iar coletele sunt aceleasi care stau de pe 30.01 in Timisoara si pe care Fan Courier probabil le pierduse.

Asadar, cam asta se intampla in 2017 in comertul online din Romania. Unii vor spune ca e vina Fan Courier. Pentru ei am urmatoarea replica: e foarte posibil sa fie vina Fan Courier, ca e haos in curierat chiar daca a trecut Black Friday, dar eu n-am cumparat mobila de la Fan Courier si n-am ales sa folosesc serviciile lor. Eu am cumparat mobila de la Ikea si ei au ales sa foloseasca Fan, trebuie sa-si asume responsabilitatea si sa arate macar o mica urma de respect fata de client.

In rest, nu pot sa va recomand decat sa va ganditi de doua ori inainte de a cumpara online de la Ikea. Faceti-o doar daca nu depindeti de mobila aceea in perioada imediat urmatoare, altfel exista sanse sa regretati.

Curierii care au adus-o mi-au spus ca asta e chiar in regula, de multe ori vin pachete mult mai sparte. Au dus cuiva un dulap cu oglinda de 3 ori, pentru ca de fiecare data oglinda era bucati.