Nu vreau sa fiu rautacios, doar realist, insa trebuie sa spun ce concluzii am tras eu, din ce am vazut pe teren si din ce am citit intr-un topic dedicat acestui subiect, pe forumul RATT.
UPDATE: Am revenit cu un articol dupa o luna de la inaugurare si dupa cateva teste.
1. Suntem la jumatatea perioadei pilot si sistemul merge mai rau in loc sa mearga mai bine:
- conexiunea e bazata pe 3G de la Digi – totusi nu cred ca asta e cauza, folosesc zilnic 3G de la Digi si merge accetapbil
- ecranul tactil e foarte slab
- display-ul e foarte slab, nu vezi nimic in lumina soarelui
- totul se misca greu. cred ca o sursa a problemei ar putea fi caldura. am vazut ca in acele standuri de aluminiu stau calculatoarele, imi si imaginez ca se ajunge undeva la 60-70 de grade in ele cand e soare puternic. calculatoarele probabil ruleaza la 90-100 de grade, daca mai ruleaza. nu am vazut sa fie aer conditionat, in felul asta in cateva luni probabil vor schimba toate procesoarele.
2. Carduri nu se pot face omeneste: s-a deschis un singur loc (din noua) unde se pot emite carduri, adica la sediul RATT. Am fost acolo de vreo 4 ori si tot timpul erau 20-30 oameni la coada, evident ca n-am stat. Am auzit de la cei care au stat ca se asteapta si 1-2 ore. Din ce cauza? Tot din cauza lipsei de hardware din restul punctelor unde ar trebui sa se activeze si emita carduri
3. Bicicletele sunt putine pentru ca au fost scoase putine si pentru ca permanent sunt stricate cateva. personalul alocat e putin, atat pentru mutarea bicicletelor cat si pentru repararea lor.
4. RATT nu prea stie nimic despre sistem, despre evolutia lui sau cand se vor rezolva problemele. Decat din auzite. Cu alte cuvinte, comunicarea si instruirea e mai mult decat deficitara.
Concluzie finala? Implementarea sistemului s-a facut in bataie de joc, mai ales ca aplicatia nu mi se pare deloc una complicata (poate confirma orice programator sau informatician). Predarea sistemului catre RATT s-a facut la fel, tot in bataie de joc. Iar interesul fata de acest proiect, din partea celor care l-au implementat dar si a Primariei mi se pare minim.
Sunt curios cat si daca se va mai remedia ceva dupa finalizarea programului pilot, adica dupa sfarsitul lunii.
Sper sa ma insel si sa fie totul in regula pana la urma, pentru ca am laudat proiectul asta chiar inainte de lansare.
viorel
iulie 1, 2015 — 00:39
Ideea cu acest sistem de imprumutare a bicicletelor este ideala, dar punerea in aplicare este excrecabila. Am luat o bicicleta de la statia Calea Buziasului, iar dupa o ora nu am mai reusit sa ridic alta desi am fost la statiile Spitalul Judetean, Ion Vidu, Catedrala, Piata 700 , Libertatii si Posta mare. Toate statiile fiind neoperationale. Aceasta s a intamplat in data de 30.06.2015 incepand cu orele 22,00. Sunt complet dezamagit. Cat a costat acest proiect domnilor?
Darius
iulie 1, 2015 — 10:38
UPDATE: Am revenit cu un articol dupa o luna de la inaugurare si dupa cateva teste.